Janvāris 2021  
P O T C P S Sv
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Piecas labākās stratēģijas, lai bērni ēstu zaļumus

 

Uz vecākiem bērni skatās kā uz atdarināšanas vērtu paraugu: vecāki ēd veselīgāku pārtiku, arī bērni sāk ēst veselīgāk.

Pārtika un dzērieni, ko uzņem bērni, nodrošina viņus ar barības vielām, kas nepieciešamas smadzeņu augšanai un attīstībai. Veselīgs uzturs visvairāk ir saistīts ar labākiem rezultātiem mācībās.

Ko var darīt vecāki?

1. Palieliniet veselīgas pārtikas daudzveidību

Bērna pārtikas un dzērienu daudzveidības palielināšana palīdz maksimāli palielināt barības vielu uzņemšanu. Lielāka lietderīgo produktu izvēle palielina iespēju, ka bērns atradīs kaut ko tādu, kas viņam garšos.

2. Ieviesiet “jaunus” dārzeņus un augļus

Bērns var atteikties no jaunas pārtikas. Tā ir normāla reakcija uz kaut ko jaunu vai nepazīstamu. Tas apbēdina vecākus, bet nevajag krist izmisumā.

3. Esiet paraugs veselīgu ēdienu lietošanā

Kā jau pieminējām iepriekš, bērni, visticamāk, labprātāk atdarinās vecākus, nevis sekos viņu ieteikumiem. Ja jūs ēdat veselīgu pārtiku, arī bērni to vēlēsies izmēģināt, un tas jau ir sākums!

4. Sagatavojiet ēdienu un ēdiet visi kopā pie viena galda

Svarīgi, lai pēc iespējas, pieaugušie ēstu kopā ar bērniem. Tas dod vecākiem iespēju parunāties ar bērniem par dažādām lietām, tostarp uzturu. Tāpēc ir tik svarīgi ēst pie viena galda.

Ēšana mājās uzlabo bērnu veselību. Bērni, kas trīs vai vairāk reizes nedēļā ēd kopā ar saviem vecākiem, visticamāk, būs ar veselīgu svaru un ar veselīgākiem ēšanas ieradumiem.

Pusaudžiem pieaugušo klātbūtne vakariņās saistīta ar lielāku augļu, dārzeņu un piena produktu patēriņu.

5. Lūdziet palīdzību

Ir grūti lūgt palīdzību, un dažreiz ir grūti zināt, kur to varētu saņemt. Pētnieku dati parāda, ka pat ģimenes, kurās bērnam ir liekais svars vai aptaukošanās, un kuras apmeklējušas ārstus, nepietiekami saņēmušas konsultācijas vai konsultējas pie veselības aprūpes darbiniekiem, lai palīdzētu regulēt svaru.

Ir vērts vērsties pie speciālista, lai uzzinātu, kā mainīt savus ēšanas paradumus.

Veselīgs uzturs padara bērnus laimīgākus

Bērni, kas ēd veselīgu ēdienu, ir laimīgāki, jo viņiem ir augstāks pašvērtējums un mazāk emocionālu problēmu. Pie tāda secinājuma zinātnieki nonāca pētījuma laikā.

Lai gan daudzi var mēģināt izvairīties no zaļumu ēšanas vakariņās, pētījumi ir parādījuši, ka bērni, kas regulāri ēd šādus pārtikas produktus, labāk saprotas ar draugiem un vienaudži viņus neaizskar un nekaitina.

 

 Konkursa "Izzini kopā! Ēd veselīgi! Esi aktīvs!" zīmējumi (9.grupas bērni kopā ar vecākiem)

   

18.01.2020 - 22.01.2020

                                       

 

 


 

Ēdienkarte

18.01.2021.

19.01.2021.

20.01.2021.

21.01.2021.

22.01.2021.

Brokastis

Brokastis

Brokastis

Brokastis

Brokastis

 

Sausās brokastis

Prosas biezputra

4graudu pārslu piena zupa

Mannā biezputra

Makaronu piena zupa

Skolas piens

Baltmaize

Sviestmaize

Baltmaize

Sviestmaize ar sieru

Sviestmaize ar sieru

Zemeņu ievārījums

Gaļas pastēte

Aveņu džems

 

 

Kakao ar pienu

Piparmētru tēja

Skolas piens

 

Kcal- 319

Kcal- 293

Kcal-285

Kcal-296

Kcal- 294

Pusdienas

Pusdienas

Pusdienas

Pusdienas

Pusdienas

Zirņu zupa ar krējumu

Soļanka ar krējumu

Biešu zupa ar krējumu

Vistas buljons ar rīsiem un

Harčo zupa ar krējumu

Rudzu maize

Saldskābā maize

Rudzu maize

krējumu, rudzu maize

Rudzu maize

Plovs

Aknu stroganovs

Cūkgaļas gulašs

Cūkgaļas kotlete

Zivs teftelis

Skābu kāpostu salāti ar krējumu

Vārīti  kartupeļi

Vārīti makaroni

Kartupeļu biezenis

Dārzeņu sautējums

 

Kāpostu salāti ar krējumu

Biešu salāti ar krējumu

Balto redīsu salāti ar krējumu

Svaigi tomāti

Ābolu sulas dzēriens

Asorti dzēriens

Citronu dzēriens

Apelsīnu dzēriens

Upeņu sulas   dzēriens

Kcal -506

Kcal -477

Kcal- 513

Kcal -500

Kcal- 498

Launags

Launags

Launags

Launags

Launags

Omlete

Biezpiens ar krējumu un

Dārzeņu sautējums ar gaļu

Sautēti kāposti ar malto gaļu

Zemeņu ķīselis

Rudzu maize ar sviestu

rozīnēm

Krējums

Rudzu maize

Skolas piens

Piparmētru tēja

Sviestmaize

Tēja karkadē

Tēja karkadē

Cepumi

Bumbieri

Tēja karkadē

Skolas āboli

Skolas āboli

 

 

 Skolas āboli

 

 

 

 

 

 

 

 

Kcal- 231

Kcal- 281

Kcal -272

Kcal -272

Kcal- 267