Februāris 2021  
P O T C P S Sv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28

 

Ēdienkarte

22.02.2021.

23.02.2021.

24.02.2021.

25.02.2021.

26.02.2021.

Brokastis

Brokastis

Brokastis

Brokastis

Brokastis

 

Sausās brokastis

Kukurūzas piena zupa

4graudu biezputra

Biezpiens ar cukuru un kanēli

Mannā biezputra

Skolas piens

Baltmaize ar gaļas pastēti

Baltmaize

Sviestmaize

Zemeņu ievārījums

Baltmaize ar kausēto sieru

Svaigi gurķi

Aveņu ievārījums

Melnā tēja

Sviestmaize

 

 

Skolas piens

Skolas āboli

Skolas piens

Kcal- 267

Kcal- 233

Kcal-319

Kcal-258

Kcal- 316

Pusdienas

Pusdienas

Pusdienas

Pusdienas

Pusdienas

Buljons ar nūdelēm ar krējumu

Soļanka ar krējumu

Pupiņu zupa  ar krējumu

Zivju zupa ar krējumu

Harčo zupa ar krējumu

Rudzu maize

Saldskābā maize

Rudzu maize

Rudzu   maize

Rudzu maize

Cūkgaļas gulašs

Vistu aknas piena mērcē

Makaroni ar gaļu

Cūkgaļas teftelis

Mājas sautējums ar cūkgaļu

Vārīti griķi

Vārīti kartupeļi

Burkānu salāti ar krējumu

Kartupeļu biezenis

Balto redīsu salāti ar krējumu

Marinēti gurķi

Kāpostu salāti ar dillēm

 

Ķīnas kāpostu salāti ar eļļu

 

Apelsīnu dzēriens

Augļu dzēriens

Citronu dzēriens

Jāņogu dzēriens

Rabarberu dzēriens

Kcal -520

Kcal -508

Kcal- 504

Kcal -513

Kcal- 458

Launags

Launags

Launags

Launags

Launags

Omlete ar sieru

Biezpiena plācenīši 

Zemnieku brokastis

Viltotais zaķis

Sautēti kāposti ar malto gaļu

Saldskābā maize ar sviestu

Krējums ar cukuru

Svaigi tomāti

Biešu, zaļo zirnīšu salāti

Saldskābā maize ar sviestu

Tēja karkadē

Piparmētru tēja

Piparmētru tēja

Saldskābā maize ar sviestu

Tēja karkadē

Bumbieri

Skolas āboli

Skolas āboli

Piparmētru tēja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kcal- 263

Kcal- 311

Kcal -244

Kcal -269

Kcal- 275

Piecas labākās stratēģijas, lai bērni ēstu zaļumus

 

Uz vecākiem bērni skatās kā uz atdarināšanas vērtu paraugu: vecāki ēd veselīgāku pārtiku, arī bērni sāk ēst veselīgāk.

Pārtika un dzērieni, ko uzņem bērni, nodrošina viņus ar barības vielām, kas nepieciešamas smadzeņu augšanai un attīstībai. Veselīgs uzturs visvairāk ir saistīts ar labākiem rezultātiem mācībās.

Ko var darīt vecāki?

1. Palieliniet veselīgas pārtikas daudzveidību

Bērna pārtikas un dzērienu daudzveidības palielināšana palīdz maksimāli palielināt barības vielu uzņemšanu. Lielāka lietderīgo produktu izvēle palielina iespēju, ka bērns atradīs kaut ko tādu, kas viņam garšos.

2. Ieviesiet “jaunus” dārzeņus un augļus

Bērns var atteikties no jaunas pārtikas. Tā ir normāla reakcija uz kaut ko jaunu vai nepazīstamu. Tas apbēdina vecākus, bet nevajag krist izmisumā.

3. Esiet paraugs veselīgu ēdienu lietošanā

Kā jau pieminējām iepriekš, bērni, visticamāk, labprātāk atdarinās vecākus, nevis sekos viņu ieteikumiem. Ja jūs ēdat veselīgu pārtiku, arī bērni to vēlēsies izmēģināt, un tas jau ir sākums!

4. Sagatavojiet ēdienu un ēdiet visi kopā pie viena galda

Svarīgi, lai pēc iespējas, pieaugušie ēstu kopā ar bērniem. Tas dod vecākiem iespēju parunāties ar bērniem par dažādām lietām, tostarp uzturu. Tāpēc ir tik svarīgi ēst pie viena galda.

Ēšana mājās uzlabo bērnu veselību. Bērni, kas trīs vai vairāk reizes nedēļā ēd kopā ar saviem vecākiem, visticamāk, būs ar veselīgu svaru un ar veselīgākiem ēšanas ieradumiem.

Pusaudžiem pieaugušo klātbūtne vakariņās saistīta ar lielāku augļu, dārzeņu un piena produktu patēriņu.

5. Lūdziet palīdzību

Ir grūti lūgt palīdzību, un dažreiz ir grūti zināt, kur to varētu saņemt. Pētnieku dati parāda, ka pat ģimenes, kurās bērnam ir liekais svars vai aptaukošanās, un kuras apmeklējušas ārstus, nepietiekami saņēmušas konsultācijas vai konsultējas pie veselības aprūpes darbiniekiem, lai palīdzētu regulēt svaru.

Ir vērts vērsties pie speciālista, lai uzzinātu, kā mainīt savus ēšanas paradumus.

Veselīgs uzturs padara bērnus laimīgākus

Bērni, kas ēd veselīgu ēdienu, ir laimīgāki, jo viņiem ir augstāks pašvērtējums un mazāk emocionālu problēmu. Pie tāda secinājuma zinātnieki nonāca pētījuma laikā.

Lai gan daudzi var mēģināt izvairīties no zaļumu ēšanas vakariņās, pētījumi ir parādījuši, ka bērni, kas regulāri ēd šādus pārtikas produktus, labāk saprotas ar draugiem un vienaudži viņus neaizskar un nekaitina.

 

 Konkursa "Izzini kopā! Ēd veselīgi! Esi aktīvs!" zīmējumi (9.grupas bērni kopā ar vecākiem)

   

Dizains: SIA "Dizainers", Izstrādātājs: Lauris Neimanis © LIP 2009