Oktobris 2021  
P O T C P S Sv
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Sporta svētki

 17. septembrī  mūsu iestādē noritēja Tēva dienai veltīti sporta svētki. Tā ir viena no mūsu tradīcijām  – rudenī iestādes sporta laukumā rīkot sportiskās aktivitātes, kurās var piedalīties visi bērni. Diemžēl, atzīmējot Tēva dienu šogad, savās komandās mēs nevarējām uzaicināt piedalīties arī tētus, bet mūsu sasniegumus mēs veltījām viņiem!

Ievietots 20.09.2021

              

Tēva diena 2021

Vieni no visnozīmīgākajiem cilvēkiem mūsu dzīvē ir mūsu tēti.

Viņi ir ne vien lieliski padomdevēji un spēcīgs plecs, uz ko paļauties, bet arī mūsu labākie draugi.

Godinot tētus, septembra otrajā svētdienā tiek atzīmēta Tēva diena.

Šajā laikā sūtām siltus apsveikumus tēva dienā mūsu mīļajiem vecākiem un pateicamies viņiem par atbalstu.

 

Zibakcija "Lasīt ir stilīgi"

Šonedēļ Liepājas vispārizglītojošajās iestādēs norisinājās zibakcija “Lasīt ir stilīgi”!
Arī mēs piedalāmies vispasaules zibakcijā!

Lasītprasme attīsta mūsu valodu, domāšanu, palīdz mums izteikt savas domas, tāpēc lasītprasme ir jāattīsta.

 

 

 

       

!!!  Sakarā ar remontdarbiem virtuves blokā mūsu iestādē no 2021.gada 21. jūlija SIA "Māras Lācis" bērnu ēdināšanu nodrošinās  ar piegādi uz iestādi.

Par bērnu prombūtni nākošajā dienā un  ierašanos pēc atvaļinājuma  lūdzam informēt iepriekšējā dienā  līdz plkst. 9.00.

 

Izlaidums 2021

 

Bērnība nekad nebeidz skanēt,
Visu mūžu tā saaug un sauc.
Bērnība- tā ir apburta planēta,
Kur lielajiem ieiet nav ļauts
Tur citādi smaržo
Un citādi vēji šalc
Un sapnis vēl neskarts un balts.
No sākuma rāda mums pūķi,
Un rūķīšus, vakars, kad tumst,
Bet vēlāk jau sapņos gaidoša princese skumst.
Bērnība nekad nebeidz skanēt,
Visu mūžu tā sauc un sauc...

Pirmais izlaidums ir īpaši svētki gan bērniem, gan viņu vecākiem. Jūsu mazais bērns pēkšņi izaudzis jau tik liels un gatavs doties skolas gaitās, bet jūs, mīļie vecāki, noteikti vēl kā vakar atceraties sava bērna pirmos solīšus, pirmos vārdiņus, pirmās asaras... Bet kā jau mēs zinām, laiks taču mīl steigties, steigties un nu ir aizsteidzies līdz šim skaistajam brīdim- izlaidumam. Ik mirkli priecāsimies par bērnu sasniegumiem, jo viņiem tie ir ārkārtīgi svarīgi, lieli un nozīmīgi notikumi!

Mūsu bērniem, nākamajiem pirmklasniekiem, vēlam sapņot  krāsainus sapņus, nebaidīties no grūtībām un kļūdām, būt zinātkāriem un neatlaidīgiem! Bērnu vecākiem vēlam pacietību un sapratni, kļūt draugiem un padomdevējiem saviem mīļajiem skolas bērniem!           

                                                                                                                                                        7.grupas skolotājas Jeļena un Edīte


Padomi vecākiem skolas gaitu sākšanās laikā

 

Laiks, kad bērni uzsāk pirmās skolas gaitas ir satraucošs ne vien bērniem, bet arī vecākiem. Kā pareizi motivēt un atbalstīt bērnu?

Kas jāņem vērā, lai bērns skolā justos labi un komfortabli? Ieteikumos dalās ārsts psihoterapeits Andris Veselovskis.

 

Biežāk sastopamās kļūdas, gatavojot bērnu mācībām

Svarīgākais vecāku un pedagogu uzdevums ir atbalstīt bērna dabīgo interesi un zinātkāri izpētīt, saprast, iepazīt pasauli un sevi – uzsver psihoterapeits. Vecāku interese, aizrautība, dzīvotprieks un vēlme mācīties būs visspēcīgākie motivatori bērnam iepazīt pasauli un tajā notiekošos procesus. Bērnus vajadzētu ieinteresēt iemācīties kaut ko jaunu, nevis piespiest.

Mācību procesam būtu jāpiepilda bērna vajadzības pēc attīstības, jaunas pieredzes, jaunu iemaņu apgūšanas. Tajā bērnam būtu jābūvē un jāattīsta pozitīvs pašvērtējums, spēja pārvarēt grūtības, sasniegt mērķus, iemīlēt mācīšanās un attīstības procesu. Vecākiem būtu jāseko, lai skolā bērns jūtas pietiekami labi. Bērnam būtu jākļūst stiprākam, vitālākam, pašapzinīgākam, spējīgam tikt galā ar aizvien sarežģītākiem dzīvē vajadzīgiem uzdevumiem. Savukārt, ja bērns skolā jūtas slikti, negrib mācīties, tiek apcelts, ir jāpalīdz tikt galā ar grūtībām.

 

Kā motivēt bērnu mācīties?

Dzīvei ir jābūt aizraujošai un interesantai – ja bērns kļūst nomākts, daudz slimo, negrib iet uz skolu, šī problēma jārisina. Vispirms jāsaprot, ar ko bērns netiek galā. Vai ir grūtības kādā priekšmetā, kas bērnu aizvien vairāk satrauc? Vai skolā kāds dara pāri? Interesējoties par bērnu, atbalstot viņa vēlmes – trenēties basketbolā, zīmēt, braukt ar riteni –, tiks stiprināta viņa dzīvotspēja.

 

Kā veidot dialogu ar bērnu?

,,Kā gāja skolā?” bieži nestrādā vai pat liek bērnam noslēgties. Ja gribam, lai bērns kaut ko pastāsta, vispirms pastāstiet par saviem dienas notikumiem. Lai bērns pats izlemj, vai viņš grib kaut ko pastāstīt vai nē.

Labs universāls līdzeklis ir kopīgas nodarbes, hobiji. Ja tēvs un dēls interesējas par basketbolu, vienmēr var kopā paskatīties kādu spēli, apspriest aktualitātes. Jāatrod kaut kas kopīgs – kopā dziedāt, braukt ar riteni, spēlēt dambreti, galda spēles…  

Ja būs kopīgas interesantas tēmas, kādā brīdī bērns pats sāks stāstīs par dienas notikumiem.

 Padomi vecākiem skolas gaitu sākšanās laikā

Vecākiem nevajadzētu censties būt  perfektiem. Optimāli un veselīgi ir būt pietiekami labiem. Pietiekami labi vecāki bieži kļūdās, bet ir gatavi savas kļūdas labot. Viņi bieži nezina pareizās atbildes, taču vēlas mācīties.

 

(Materiāls veidots  uz  https://www.santa.lv/raksts/ieva/aktuali/padomi-vecakiem-gatavojot-bernu-skolas-gaitam-28335/   pamatā)

Priecīgas Lieldienas!

Glabāsim Lieldienu būtību sirdīs,

Glabāsim Lieldienu prieku arvien,

 

Lai pazūd tumsa, kas dvēseli tirdī,

 

 Lieldienu Gaisma, lai atspīd arvien!

      

Bērni piedalās projektā “Nākotnes Liepāja”

Radošuma dienu ietvaros notika projekts “Mana nākotnes pilsēta” – pasākums, kurā dažādu vecumu jaunieši un bērni radīja  idejas par nākotnes risinājumiem Liepājas teritorijā.Projekta mērķis - iesaistīt Liepājas pilsētas bērnus un jauniešus pilsētas nākotnes vīzijas veidošanā. 

 

 PII ,,Stārķis” 7. grupas bērni piedalījās radošuma dienās "Nākotnes Liepāja".

          Sadarbībā ar vecākiem, kuri aizveda savu bērnu un parādīja Liepājas Reģionālās Slimnīcas apkārtni, kā arī izmantojot interneta vidē pieejamos materiālus un foto attēlus, bērniem radās ideja, kā būtu iespējams labiekārtot slimnīcas apkārtni, kurā labi justos gan slimnīcā nokļuvušie bērni, gan pieaugušie. Radošuma dienās iesaistītie bērni nosprieda, ka slimnīcā nokļuvušiem cilvēkiem ir nepieciešams svaigs gaiss, vieta, kur mierīgi pavadīt saulainās un siltās dienas daļas, kuri drīkst, nedaudz izkustēties. Tādēļ bērni kopīgi ar grupas skolotājām radīja vīziju par to, kā varētu izskatīties atpūtas un pastaigas vieta slimniekiem.

          Bērni izveidoja bērnu laukumu, laukumu pieaugušajiem, atpūtas vietu pie strūklakas un labiekārtoja aiz slimnīcas esošo mežu – izveidoja pastaigu takas un izvietoja gar tām soliņus, jo slimajiem cilvēkiem ir grūti noiet bez atpūtas lielus ceļa gabalus.

          Bērniem ļoti patika iesaistīties radošajā procesā un priecājās par to, kas sanācis.

 

 

PII,,Stārķis”

7.grupas bērni no (5 – 7 gadus veci),

Skolotājas;

Jeļena Grickeviča, Edīte Otrupe

    

 

 

Kur vērsties pēc atbalsta? Ja jūties nomākts vai satraukts - ieskaties!

Lai problēmas samazinātos, nevis kļūtu lielākas, ir vērtīgi to pamanīt laikus un meklēt atbalstu sarežģītos brīžos.

Kad Tev pašam domas sāk kļūt pārāk neskaidras vai emocijas pārāk nepatīkamas,

zini – vienmēr ir iespējams vērsties pie kāda droša un uzticama sarunas partnera, kurš izprot šādas situācijas. (spied ŠEIT!)

Bērna patstāvība. Kā to izdarīt?

 

Patstāvība nozīmē ne vien spēju rotaļāties vienam, bet arī vēlēties kaut ko citu nekā vecāki. Ģērbties un tīrīt zobus pašam, pat ja tas prasa piecas reizes vairāk laika, nekā mammai palīdzot. Patstāvība – tas nozīmē būt personībai, ar kuru apkārtējiem jārēķinās. Pat ja šī personība ir vien gadu veca. 

Katrs bērns pēc dabas ir kārtīgs un ar vēlmi izzināt pasauli. Atbalstot šīs mazā cilvēka īpašības, mēs veicinām arī viņa patstāvības izaugsmi. Sākot jau ar rotaļāšanos. Lielākoties bērna mantiņas tiek turētas kādā kastē, grozā vai zemā plauktā. Kad mazais rotaļājas, ļaujiet viņam pašam izņemt mantiņas no vietas, kur tās glabājas. Bet, kad spēle beigusies, mudiniet paņemtās mantas nolikt vietā. Sākumā bērns to uztvers kā interesantu rotaļu kopā ar mammu. Bet pamazām tas pārvērtīsies par jauku ieradumu, kas pēc gadiem ļoti atvieglos mājinieku dzīvi.

Daudz grūtāka patstāvības stunda māmiņām ir ļaut bērnam pašam ēst. Tomēr arī tas ir svarīgi. Pirmos mēnešus šī mācību stunda katru reizi nozīmē lielu netīrību virtuvē un līdz ausīm nosmulējušos bērnu. Turklāt māmiņas bieži vien uztraucas, ka tādējādi bērns nepaēd. Šeit nu var līdzēt viltība, kamēr bērns pats mēģina karoti iedabūt mutē, mamma var palīdzēt pie ēdamā tikt ar otru, rezerves, karoti.

Līdzīgi ir ar ģērbšanos. Mammas, it sevišķi tās, kuras pēc dabas ir ātras, bieži vien nespēj sagaidīt, kamēr mazais pukstēdams un stenēdams 15 minūtes mēģina dabūt kāju bikšu starā. Bet svarīgi šo vēlmi nebremzēt. Ja šoreiz vienkārši nav laika, jo pastaigai jau saģērbts mazais brālis, kurš nemierīgi raud ratiņos, vai jūs abi kavējat autobusu, mēģini bērnam paskaidrot, ka šoreiz saģērbties palīdzēsi. Bet no rīta jaunais cilvēks drīkstēs ģērbties pats. Un tas arī jāievēro, pat ja ģērbšanās ilgst pusstundu un kādreiz apakšbikses tiek uzvilkta otrādi.

Patstāvības dīglis ir arī vēlme palīdzēt mammai un piedalīties ģimenes ikdienas darbiņos.
No rīta bērnam jāļauj palīdzēt mammai pagatavot brokastis – varbūt mazais var izrotāt brokastu omleti ar dillēm vai salikt jogurtā zemeņu ogas.
Kad mazgā grīdas, ja bērns vēlas, iedod viņam otru grīdas lupatu. Protams, ka sākumā šāda palīdzība lielo skatījumā sagādā vairāk skādes nekā labuma. Bet vēlāk tas atmaksāsies.

Atceries – lai bērns būtu patstāvīgs, viņam jābūt arī pārliecinātam par savām spējām. Tāpēc, kad mazajam kaut kas izdodas (pat tad, ja tev šķiet, ka ne pārāk labi), neaizmirsti laiku pa laikam viņu paslavēt.

Vēl viena lieta, ar ko vecāki bieži vien grēko, ir mazā patstāvības vēlmju ignorēšanu. Nez kāpēc lielajiem vienmēr šķiet, ka viņi zina, kā visas lietas jādara. Bet vai tā tiešām ir? Kad mazais zīmē, veido plastilīnu vai nodarbojas ar citu radošu darbiņu, vecākiem patīk pamācīt, kā pareizi jāzīmē cilvēks, kādam jāizskatās plastilīna zvēriņam utt. Ir labi bērnam parādīt, kā darbiņu var veikt, bet nevajag domāt, ka cilvēkam obligāti jāizskatās tā, kā to uzskatāt jūs. Ļauj bērnam būt radošam.

Esiet pacietīgie un nenobremzējiet sava bērna patstāvību, nepareizi izprotot viņa centienus. Katras māmiņas sirds atmaigst, kad bērns pirmo reizi pats mēģina pagatavot brokastis, lai pasniegtu tās mammai un tētim gultā. Bet ne visi vecāki spēj saprast mazā labos centienus, ja no rīta viņš piecēlies agrāk, lai mammas vietā pabarotu suni,  bet kā barību četrkājainajam draugam izvēlējies jūsu sarūpētos, dārgos franču sierus. Tad nu bērns jāpaslavē par labajiem centieniem, vienlaikus paskaidrojot, ko nākamreiz darīt savādāk. Pirmās patstāvīgās gaitas 
Trīs līdz četru gadu vecumā vairākums bērnu uzsāk pirmos patstāvīgos soļus, apmeklējot bērnudārzu. Jo vairāk mazais spēj parūpēties pats par sevi, jo vieglāk viņam būs iejusties jaunajā vidē. Lielākoties šai vecumā bērns jau māk ļoti daudz prasmju, bet nu var sākt izvēlēties, kuri darbiņi un pienākumi tam šķiet tīkami, bet kuri ir kā lieks apgrūtinājums, no kā labprāt izvairītos. Te nu vecākiem jākļūst viltīgiem. Piemēram, var piedāvāt darbu komplektu. Sakārto mantas un tad varēsi palīdzēt tētim remontēt istabu. Bieži vien kašķi ir no rītiem pirms bērnudārza apmeklējuma. Ja bērns atsakās ģērbties, var paskaidrot, ka šāda rīcība novedīs pie dārziņa kavēšanas. Un jāļauj arī bērnam izbaudīt, ko nozīmē nokavēt dārziņu. Tas pats attiecas uz ģērbšanos. Ja bērns lietainā laikā atsakās vilkt lietus jaku, ļauj viņam saģērbties pēc sava prāta un samirkt. Lai saprot, ka ierobežojumiem ir  noteikts iemesls. Kļūdas, kuras nepieļaut:

 

(Pēc materiāliem no http://vecakosanas.espati.lv/index/view/raksts/PATSTAVIGS-berns—ka-to-IEMACIT-un-ko-labak-NEDARIT/id/1023/)

 

Ievietots 01.02.2021

Vecāki raksti ››

Dizains: SIA "Dizainers", Izstrādātājs: Lauris Neimanis © LIP 2009