Februāris 2021  
P O T C P S Sv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28

Kur vērsties pēc atbalsta? Ja jūties nomākts vai satraukts - ieskaties!

Lai problēmas samazinātos, nevis kļūtu lielākas, ir vērtīgi to pamanīt laikus un meklēt atbalstu sarežģītos brīžos.

Kad Tev pašam domas sāk kļūt pārāk neskaidras vai emocijas pārāk nepatīkamas,

zini – vienmēr ir iespējams vērsties pie kāda droša un uzticama sarunas partnera, kurš izprot šādas situācijas. (spied ŠEIT!)

Bērna patstāvība. Kā to izdarīt?

 

Patstāvība nozīmē ne vien spēju rotaļāties vienam, bet arī vēlēties kaut ko citu nekā vecāki. Ģērbties un tīrīt zobus pašam, pat ja tas prasa piecas reizes vairāk laika, nekā mammai palīdzot. Patstāvība – tas nozīmē būt personībai, ar kuru apkārtējiem jārēķinās. Pat ja šī personība ir vien gadu veca. 

Katrs bērns pēc dabas ir kārtīgs un ar vēlmi izzināt pasauli. Atbalstot šīs mazā cilvēka īpašības, mēs veicinām arī viņa patstāvības izaugsmi. Sākot jau ar rotaļāšanos. Lielākoties bērna mantiņas tiek turētas kādā kastē, grozā vai zemā plauktā. Kad mazais rotaļājas, ļaujiet viņam pašam izņemt mantiņas no vietas, kur tās glabājas. Bet, kad spēle beigusies, mudiniet paņemtās mantas nolikt vietā. Sākumā bērns to uztvers kā interesantu rotaļu kopā ar mammu. Bet pamazām tas pārvērtīsies par jauku ieradumu, kas pēc gadiem ļoti atvieglos mājinieku dzīvi.

Daudz grūtāka patstāvības stunda māmiņām ir ļaut bērnam pašam ēst. Tomēr arī tas ir svarīgi. Pirmos mēnešus šī mācību stunda katru reizi nozīmē lielu netīrību virtuvē un līdz ausīm nosmulējušos bērnu. Turklāt māmiņas bieži vien uztraucas, ka tādējādi bērns nepaēd. Šeit nu var līdzēt viltība, kamēr bērns pats mēģina karoti iedabūt mutē, mamma var palīdzēt pie ēdamā tikt ar otru, rezerves, karoti.

Līdzīgi ir ar ģērbšanos. Mammas, it sevišķi tās, kuras pēc dabas ir ātras, bieži vien nespēj sagaidīt, kamēr mazais pukstēdams un stenēdams 15 minūtes mēģina dabūt kāju bikšu starā. Bet svarīgi šo vēlmi nebremzēt. Ja šoreiz vienkārši nav laika, jo pastaigai jau saģērbts mazais brālis, kurš nemierīgi raud ratiņos, vai jūs abi kavējat autobusu, mēģini bērnam paskaidrot, ka šoreiz saģērbties palīdzēsi. Bet no rīta jaunais cilvēks drīkstēs ģērbties pats. Un tas arī jāievēro, pat ja ģērbšanās ilgst pusstundu un kādreiz apakšbikses tiek uzvilkta otrādi.

Patstāvības dīglis ir arī vēlme palīdzēt mammai un piedalīties ģimenes ikdienas darbiņos.
No rīta bērnam jāļauj palīdzēt mammai pagatavot brokastis – varbūt mazais var izrotāt brokastu omleti ar dillēm vai salikt jogurtā zemeņu ogas.
Kad mazgā grīdas, ja bērns vēlas, iedod viņam otru grīdas lupatu. Protams, ka sākumā šāda palīdzība lielo skatījumā sagādā vairāk skādes nekā labuma. Bet vēlāk tas atmaksāsies.

Atceries – lai bērns būtu patstāvīgs, viņam jābūt arī pārliecinātam par savām spējām. Tāpēc, kad mazajam kaut kas izdodas (pat tad, ja tev šķiet, ka ne pārāk labi), neaizmirsti laiku pa laikam viņu paslavēt.

Vēl viena lieta, ar ko vecāki bieži vien grēko, ir mazā patstāvības vēlmju ignorēšanu. Nez kāpēc lielajiem vienmēr šķiet, ka viņi zina, kā visas lietas jādara. Bet vai tā tiešām ir? Kad mazais zīmē, veido plastilīnu vai nodarbojas ar citu radošu darbiņu, vecākiem patīk pamācīt, kā pareizi jāzīmē cilvēks, kādam jāizskatās plastilīna zvēriņam utt. Ir labi bērnam parādīt, kā darbiņu var veikt, bet nevajag domāt, ka cilvēkam obligāti jāizskatās tā, kā to uzskatāt jūs. Ļauj bērnam būt radošam.

Esiet pacietīgie un nenobremzējiet sava bērna patstāvību, nepareizi izprotot viņa centienus. Katras māmiņas sirds atmaigst, kad bērns pirmo reizi pats mēģina pagatavot brokastis, lai pasniegtu tās mammai un tētim gultā. Bet ne visi vecāki spēj saprast mazā labos centienus, ja no rīta viņš piecēlies agrāk, lai mammas vietā pabarotu suni,  bet kā barību četrkājainajam draugam izvēlējies jūsu sarūpētos, dārgos franču sierus. Tad nu bērns jāpaslavē par labajiem centieniem, vienlaikus paskaidrojot, ko nākamreiz darīt savādāk. Pirmās patstāvīgās gaitas 
Trīs līdz četru gadu vecumā vairākums bērnu uzsāk pirmos patstāvīgos soļus, apmeklējot bērnudārzu. Jo vairāk mazais spēj parūpēties pats par sevi, jo vieglāk viņam būs iejusties jaunajā vidē. Lielākoties šai vecumā bērns jau māk ļoti daudz prasmju, bet nu var sākt izvēlēties, kuri darbiņi un pienākumi tam šķiet tīkami, bet kuri ir kā lieks apgrūtinājums, no kā labprāt izvairītos. Te nu vecākiem jākļūst viltīgiem. Piemēram, var piedāvāt darbu komplektu. Sakārto mantas un tad varēsi palīdzēt tētim remontēt istabu. Bieži vien kašķi ir no rītiem pirms bērnudārza apmeklējuma. Ja bērns atsakās ģērbties, var paskaidrot, ka šāda rīcība novedīs pie dārziņa kavēšanas. Un jāļauj arī bērnam izbaudīt, ko nozīmē nokavēt dārziņu. Tas pats attiecas uz ģērbšanos. Ja bērns lietainā laikā atsakās vilkt lietus jaku, ļauj viņam saģērbties pēc sava prāta un samirkt. Lai saprot, ka ierobežojumiem ir  noteikts iemesls. Kļūdas, kuras nepieļaut:

 

(Pēc materiāliem no http://vecakosanas.espati.lv/index/view/raksts/PATSTAVIGS-berns—ka-to-IEMACIT-un-ko-labak-NEDARIT/id/1023/)

 

Ievietots 01.02.2021

Otrā valoda un dabiskā pieeja

  Ievietots 11.01.2021

  Dabiskā pieeja ir līdzīga tai, kā mazs bērns ģimenē apgūst dzimto valodu. Otro valodu (šajā gadījumā latviešu valodu) bērni mācās tikpat dabiski kā pirmo, kuras attīstības mehānisms ir katram individuāls un iedzimts (Divvalodīgi bērni, 2002).

 

Dabiskā pieeja balstās uz svarīgiem principiem:

Lai bērniem būtu iespēja dabiski un interesanti apgūt/mācīties/pilnveidot un nostiprināt latviešu valodu, iesaku bērniem piedāvāt skatīties un klausīties nelielus video, kuri saucās “Tutas lietas!”

 

«Tutas lietas» ir video stāstu sērija bērniem vecumā no viena līdz pieciem gadiem, ko radījusi domubiedru komanda – mazu bērnu vecāki no kino un TV profesionāļu vides. Raidījuma būtība – tas ir mīļš un izglītojošs ekrāna saturs pašiem mazākajiem, viņiem saprotamā valodā par interesantām un noderīgām tēmām. Kopā 131 video, kurus atrast un noskatīties vari šeit, zemāk norādītā linkā)!!!

http://straume.lmt.lv/lv/video-saraksts/tutas-lietas

 

 

Ieteikumi kā kopā ar bērnu vingrināties runāt latviešu valodā!(spiediet šeit!) 

(ievietots 13.01.2021)

Dažas noderīgas lietas izglītojošā un valodas jomā:

https://www.youtube.com/watch?v=f-yIJfmHbdo

https://www.youtube.com/watch?v=GhKlHDwJYj0

https://www.youtube.com/watch?v=6t_C3P0_wgY

 (ievietots 19.01.2021)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Sagatavoja latviešu valodas skolotāja Vija Jurjeva

Aktuāla informācija

Cienījamie vecāki!

Ar 2021.gada 11.janvāri iestādē sāksies elektroinstalācijas remontdarbi.

Grupu remonts pēc kārtas:

6. un 10.grupas

3. un 12. grupas

8. un 5. grupas

Ieeja no Stārķu ielas puses būs slēgta.

Lūdzam saprast esošo situāciju un saglabāt pacietību.

 

Visiem paldies par sapratni!

 

(LPP 2020/173) Par tiesībām veikt būvdarbus objektā “Pirmsskolas izglītības iestādes “Stārķis” elektroapgādes (iekšējo tīklu) atjaunošana, Stārķu ielas korpuss, Stārķu ielā 30, Liepājā”; SIA "VSD serviss" (40103624534); 66 934 EUR

Ziemassvētku labdarības akcija dzīvnieku patversmēm „Dāvināsim prieku!”

 

Sakām lielu paldies ģimenēm par līdzdalību labdarības

akcijā ”Dāvināsim prieku!”

Ziedojumi tika nodoti  Liepājas Dzīvnieku patversmei LKB "Dzag"!

  

 

Liepājas pirmsskolas izglītības iestādes "Stārķis" kolektīvs sveic Ziemassvētkos!

 

 

Lai Ziemassvētku prieks valda katrā no mums,
Lai sirds siltums sasilda ikvienu, ko satiekat savā ceļā,
Lai acis saskata gaišumu, kas paveras, dāvājot tikai labu,
Lai Jaungada brīnums vispirms notiek mūsos.
                                                               I.Ziedonis

 

 

Gaišus Ziemassvētkus un veiksmīgu, veselīgu un radošu

2021. Jauno gadu!

PII "Stārķis" kolektīvs



 

Darboties prieks un radošums

 

Mēs pieteicamies starptautiskajam bērnu mākslas konkursam "LIDICE 2021". Konkursa tēma “ROBOTS un mākslīgais intelekts ”. Mūsu 4.,10., un 3. grupu audzēkņi kopā ar vecākiem izstrādāja  dažādus robotus, kuri var kalpot kā palīgi cilvēku ikdienā.

 

 

Timurs K. izdomāja  robotu “Ugunsdzēsējs”, Jegors – robotu “Auklīte”, Ksenija K. – robotu “Zaķis”, Viktors –  robotu “Pavārs”, Davids H. – robotu “Policists”, Ksenija – robotu “Kinologs”” , Dmitrii – robotu, kurš palīdz savākt rotaļlietas.  Bija vēl daudz dažādu skaistu un neparastu robotu!

 

  3 dienas mūsu iestādē notika balsošana  -  tā mēs izvēlējāmies robotus, kurus sūtīsim un izstādes  1. kārtu, kura norisināsies 2021. gada janvārī.

 

  Paldies ģimenēm par darboties prieku un radošumu!

  

   

 

14.12.20202

 

Starptautiskā bērnu mākslas konkursa Lidice 2021 Liepājas pilsētas kārtas rezultāti ir šādi:

 Pateicība autoram , darbs izvirzīts konkursa Liepājas pilsētas kārtas izstādei diploms par labiem sasniegumiem autoram :

PII "Stārķis" K. Viktors 5, Robots zaķis-pavārs, skolotāja Liena Bondare

PII "Stārķis" I. Timurs 4, Robots-lidmašīna, skolotāja Marina Antoņuka

PII "Stārķis" H. Davids 4 ,Robots-policists, skolotāja Elvina Jaroščuka

Darbs izvirzīts konkursa Liepājas pilsētas kārtas izstādei un tālākai dalībai konkursa Latvijas valsts kārtā :

PII "Stārķis" Ž. Ksenija 4, Robots-kinologs, skolotāja Elvina Jaroščuka

PII "Stārķis" L. Dmitrii 4, Robots, kas palīdz savākt rotaļlietas, skolotāja Elvina Jaroščuka

 

Apsveicam  mūsu skolotājus un bērnus!

Ir izveidota virtuālā izstāde, kura sniegs iespēju visiem konkursa dalībniekiem, pedagogiem, bērnu vecākiem aplūkot un saglabāt atmiņā šo izstādi.

21.12.2020

Bērnu pašvadīta mācīšanās.

Kompetenču pieejas ietvaros īpaši svarīga ir bērnu pašvadīta mācīšanās. Mūsu grupas bērniem Karolīnai un Elifai ļoti patīk zīmēt, izspēlēt dažādas lomas, kā arī līmēt un griezt ar šķērēm. Rosinājām meitenēm izvirzīt darba mērķi, izdomāt plānu un to realizēt, kā rezultātā tapa meiteņu projekts “Cepumu Varavīksne”.

Meitenes pašas realizēja projektu no sākuma līdz beigām, izmantojot dažādus paņēmienus un tehnoloģijas.

Skolotajas - Iveta Meiere

                            Aleksandra Rudņeva

                                                                                                                                                                                           Karolīnas un Elifas projekts “Cepumu Varavīksne"

 

SVEICAM LATVIJU DZIMŠANAS DIENĀ!

 

Vilksim košu zelta jostu
Apkārt savu tēvu zem’.
Lai mirdz mūsu tēvu zeme
Kā actiņa gredzenā.

Kolēģi, vecāki un bērni! Šajā svētku dienā domāsim labas domas par savu zemi, tautu un valsti!
Priecīgu, skaistu un garīgi piepildītu mūsu mīļās Latvijas 102 dzimšanas dienu!

PII "Stārķis" administrācija

 

  


 

 

  

Karjeras nedēļa “Klau! Sadzirdi savas iespējas”

  KONDITORA PROFESIJA.

   Š.g. no 26.10 – 06.11 PII,,Stārķis” 7.gr. bērni piedalījās karjeras nedēļā. Iepazīstoties ar dažādām profesijām, bērnus ieinteresēja konditora profesija, tādēļ nolēmām to izpētīt padziļināti.

   Šīs karjeras nedēļas ietvaros bērni uzzināja, ko dara konditors. Kas nepieciešams konditoram, lai veiktu savus darba pienākumus un kā tālāk realizē savu produkciju.  Savstarpējās sarunas, skolotāju stāstījums, attēlu vērošana, īsfilmu skatīšanās ļāva padziļināti iepazīt šo profesiju.

   Sadarbībā ar vecākiem un gūstot viņu atbalstu, bērniem devām iespēju iejusties konditoru profesijā un gatavot pašiem savus konditorejas izstrādājumus – cepa vafeles un gatavoja cepumu mājiņas, un tos realizēt. Tādējādi izveidojām savu beķereju un uzaicinājām 12. gr. bērnus iegādāties 7.gr. bērnu gatavotās vafeles un cepumu mājiņas.

   Par ietirgoto naudu bērni izteica velmi iegādāties jaunu pasaku grāmatu.

Skolotājas Edīte un Jeļena.

       

   

FLORISTA PROFESIJA.

 

   Karjeras nedēļas ietvaros 12.gr. bērni 3 nedēļas pētīja florista profesiju, gatavoja skaistas kompozīcijas un aksesuārus no dažādām dabas veltēm.

   Pirmās  nedēļas laikā  bērni   pētīja, kas ir florists, kas ir kompozīcija, kā veido ziedu kompozīcijas. Kopā ar skolotājām un vecākiem devās uz mežu, pļavu, lai savāktu darbam dabas materiālus, no kā veidot rudens kompozīcijas.

   Otrā nedēļa tika veltīta radošumam – bērni kopā ar skolotājām, pētot interneta resursus, mēģināja gatavot kompozīcijas no koka lapām, veidot pušķus. Sanāca ļoti skaisti, dažādi darbiņi.

      Otrās nedēļas laikā bija īpaša diena, kad iestādes pagalmā 12.gr. bērniem tika organizēta meistarklase floristikā. Tika pieaicināta viena audzēkņa mamma, kas pēc profesijas ir floriste. Viņa pastāstīja, kādi var būt pušķi  -  no ziediem, no augļiem, no auduma lentēm, rādīja , kā pareizi kombinēt krāsas, kā iesaiņot ziedu kompozīciju. Floriste  parādīja, kā izgatavot oriģinālu dāvanu no rudens lapām, kas patiks jubilāram, skolotājai, mammai, draugam.

   Trešajā nedēļā bērni gatavojās tirdziņam – veidoja pušķus, telpu dekorus, aksesuārus no rudens lapām. Katrs izveidoja to, kas viņam gribējās, noteica cenu un gatavojās realizēt rudens tirdziņā.

   12.gr. bērni īpaši gaidīja rudens tirdziņu, jo bija sagatavojuši no dabas veltēm kompozīcijas pārdošanai, kā arī darināja katrs savu naudas maciņu. Tos izmantoja tad, kad devās pie 7.gr. bērniem iepazīties ar profesiju – konditors, pirka no viņiem gatavotās vafeles un cepumu mājiņas.  Maciņi noderēja arī tad, kad 7.gr. bērni devās pie 12.gr. bērniem iegādāties skaistās lietas no dabas materiāliem.

Karjeras nedēļas ietvaros bērni uzzināja daudz par konditora un florista profesijām, spēja saražot savu produkciju, ko pārdot un nopelnīt naudu. Vēl viens panākums – bērni secināja, ka, lai iepriecinātu tuviniekus un draugus, nav nepieciešams tērēt daudz naudas. Katram ir iespēja  izgatavot skaistu pušķi, izcept un pagatavot garšīgas lietas. Daži bērni nolēma, ka nākotnē viņi gribētu atvērt savu kafejnīcu , kur var cienāt ciemiņus ar konditorejas  izstrādājumiem  vai izveidot puķu bodi un pārdod skaistus ziedu pušķus.

Skolotājas Veta un Vita

          

 

 

Saņemam pateicību!

12. grupa -  FLORISTI.

 

 

 

 

Vecāki raksti ››

Dizains: SIA "Dizainers", Izstrādātājs: Lauris Neimanis © LIP 2009