Augusts 2019  
P O T C P S Sv
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Aktualitātes

 

Cienījamie vecāki!

 

Pamatojoties uz Liepājas pilsētas pašvaldības iestādes "Liepājas pilsētas Izglītības pārvalde" 25.02.2019. rīkojumu

Nr.26/01-28 "Par pašvaldības pirmsskolas izglītības iestāžu darbu vasaras periodā", informējam, ka

 

Liepājas pirmsskolas izglītības iestāde "Stārķis" vasaras periodā

slēgta no š.g. 24. jūnija līdz 21. jūlijam! 

 

Cieņā

Liepājas p.i.i. "Stārķis" administrācija

Bērniem droša vasara

Vasara ir klāt!

Bērns vasaras laikā lielāko dienas daļu pavada savās aktivitātēs ārpus telpām - rotaļas, peldēšanās, braukšanas ar riteni, nometnes, pārgājieni, svētku svinēšana pie ugunskuriem u.c. aktivitātes. Vecākiem šis ir laiks, kad jāvelta papildus uzmanība bērna drošībai, tāpēc vēlamies dot dažus padomus, kam būtu jāpievērš uzmanība. Atcerieties, ka galvenais ir nodrošināt bērna pieskatīšanu un pārrunāt ar bērnu iespējamos drošības draudus, kā arī nosakiet viņam konkrētus uzvedības noteikumus, lai izvairītos no riskiem ar kuriem var saskarties savas neuzmanības vai nezināšanas dēļ.

Kā pasargāt bērnus no saules apdegumiem

Bērni paši nespēj pasargāt sevi no saules apdegumiem, tāpēc par to ir jārūpējas pieaugušajiem. Atcerieties:

Saules aizsardzības līdzekļu izmantošana

Bērni paši nespēj pasargāt sevi no saules apdegumiem, par to jārūpējas pieaugušajiem.

Nodrošiniet bērnu acu aizsardzību ar saulesbrillēm. Pareizai saulesbriļļu izvēlei pārliecinieties, kas UV starojuma aizsardzība ir 100%. Saules aizsardzībai nav nozīmes saulesbriļļu stiklu tumšumam (jo tumšāki stikli, jo labāka aizsardzība), nozīme ir tikai ultravioletā starojuma aizsardzības filtram. Nelietojat bērnam rotaļu saulesbrilles bez ultravioletās aizsardzības filtra.

Lai pasargātu bērnu no saules apdeguma vienmēr lietojiet saules aizsardzības līdzekli, kad bērns uzturas ārā saulainā laikā (pavasarī un vasarā). Nereti vecāki nenovērtē saules intensitāti vai bērna uzturēšanās laiku ārā, tādēļ bērns ir pakļauts ultravioletā starojuma radītajam riskam. Atcerieties, ka neviens no saules aizsargājošiem līdzekļiem nepasargā pilnībā no UV starojuma ietekmes.

Bērniem un pusaudžiem sauļošanās laikā obligāti jālieto saules aizsarglīdzekļi, jo viņiem āda ir daudz jūtīgāka nekā pieaugušajiem. Bērniem jāizmanto pretsaules aizsarglīdzeklis ar SPF koeficientu vismaz 25-35. Tomēr atceraties, ka neviens sauļošanās aizsarglīdzeklis nenodrošina pilnīgu Ultravioletā starojuma filtru. Neskatoties uz sauļošanās līdzekļa lietošanu zīdaiņi un mazi bērni nedrīkst ilgstoši atrasties tiešā saules staru ietekmē.

Svarīgi ir sauļošanās līdzekli izmantot pareizi:

Bērnu nekad vienu neatstājiet automašīnā

Karstā vasaras dienā automašīna sakarst ļoti īsā laikā. Vienmēr turat automašīnu noslēgtu, lai bērns patvaļīgi nevar tajā iekļūt. Pārrunājat ar bērnu un aizliedzat viņam rotaļāties automašīnā. Nodrošinieties pret risku, ka automašīnas durvis automātiski noslēdzas un bērns paliek viens tajā un Jums nav iespēju atslēgt durvis. Rūpējaties, lai bērns saņemtu pietiekamā daudzumā šķidrumu. Ik pēc 20 minūtēm piedāvājat uzņemt šķidrumu. Nodrošiniet, lai dzēriens bērnam ir brīvi pieejams.

Bērna drošībai uz un pie ūdens

Lai bērnam pelde būtu droša, ir svarīga tā uzraudzība un bērna vecumam, peldēt prasmei atbilstošs un drošs peldlīdzeklis. Svarīgi, lai pelde notiktu piemērotā peldvietā, kas ir atbilstoši iekārtota un, kur tiek veikta ūdens kvalitātes uzraudzība. Ieteikumi:

Iemācat bērnam personīgās higiēnas normas peldvietā:

Bērna aizsardzībai pret insektiem

Kukaiņu kodumi bērnam var izraisīt nepatīkamus, niezošus izsitumus vai nopietnu alerģisku reakciju. Atcerieties, uzturoties ar bērnu ārā:

Ieteikumi bērna aizsardzībai, izmantojot pretodu līdzekļus:

Krišana no augstuma

Īpaši svarīgi ieteikumus ievērot pirmskolas vecuma bērnu vecākiem: Norobežojiet kāpnes, novērsiet iespēju bērnam piekļūt pieslienamām kāpnēm. Novērsiet iespēju bērniem piekļūt un uzrāpties uz citiem augstiem objektiem (jaunceltnes, šķūnīšu jumti).

Sporta nodarbes
Rīcība:
• iegādājoties bērnam sporta inventāru (velosipēds, skrituļdēlis vai skrituļslidas) noteikti iegādāties arī aizsardzības līdzekļus – ķiveri, ceļu aizsargus;
• centieties pēc iespējas sportot kopā ar bērnu, tādējādi rādot piemēru, uzraugot un aktīvi nodarbinot.

Satiksmes drošībai
Rīcība:
Dodoties izbraucienā ar auto pa lauku ceļiem, ievērot satiksmes noteikumus, lietot bērnu sēdeklīšus un drošības jostas!

Neesiet vienaldzīgi un sargiet savu bērnu veselību!

Raksts tapis izmantojot Lavijas Republikas Veselības ministraijas izstrādāto materiālu “Ieteikumi bērnu drošībai vasarā” (http://www.vm.gov.lv/ttp://www.vm.gov.lv/lv/tava_veseliba/zidainiem_un_berniem/ieteikumi_bernu_drosibai_vasara1/)

 

Talantu šovs “SUPERSTARĶIS”

 30. aprīlī notika mūsu tradicionālais ikgadējais talantu šovs “SUPERSTARĶIS”.

Šovā izskanēja daudz skaistas dziesmas “Draudzīga dziesmiņa” (4.gr), “Jautra dziesmiņa par mazo draudziņu-kāmīti ” (12. gr.), moderna Dimas Bilana dziesma “Turi manu roku ”(10.gr.).

Bērni ne tikai dziedāja, bet arī dejoja.  4. grupas meitenes dejoja “Maigo deju”, 8. grupas bērni parādīja romantisku deju “Nostaļģija” un 9. grupas bērni parādīja deju no pasakas “Vilks un 7 kazlēni”.

Visjaunākie mūsu aktieri 1.,2. un 3. grupas bērni šovā uzstājās ar  “Pūkaino cāļu deju”, “Deju ar zvaniņiem” un “Pavasara dziesmiņu”.

Žūrija augsti novērtēja katru priekšnesumu un visiem izpildītājiem uzdāvināja saldas balvas.

Liels paldies visiem mazajiem talantiem par priekšnesumiem!

   

  

 

 

Rotaļu maratons “Sprīdīša ekspedīcija”

25. aprīlī mūsu 7. un 8. grupu bērni piedalījās rotaļu maratonā “Sprīdīša ekspedīcija” .

 Tas bija jautrs sporta pasākums, kur mūsu lielā komanda  “Stārķēni” vinnēja kausu un diplomu.

   Liels paldies 7. grupas māmiņām Anitai, Andai un Sandrai  par atbalstu!

 

   

  

   

Priecīgas Lieldienas!

  Šūpojies Lieldienās,
Priecājies Lieldienās -
Par baltiem pūpoliem,
Par raibām oliņām.

    PII "Stārķis" kolektīvs sveic visus Lieldienās!  

  Novēlam saulainus un bagātus šos svētkus!

 

   

 

 

 

Sagaidām pavasari Liepājā!

 

   

 

 

KAS PAR BĒRNU PĒDU ATTISTĪBU IR JĀZINA VECĀKIEM!

Pēdai ir unikāla konstrukcija. Lai šo konstrukciju noturētu, saitēm jābūt ļoti stiprām un elastīgām: pēda ir dabisks amortizators, kas, kājai saskaroties ar zemi, darbojas kā atspere.

Pēdas velves sāk formēties tikai tad, kad cilvēks sāk staigāt. Plakana pēda bērniem vecumā līdz četriem gadiem ir norma, jo šajā laikā velves vēl tikai veidojas.

Katra veida plakanajai pēdai ir noteikti cēloņi un riska faktori.

Normāli attīstītam bērnam, sākot staigāt, pirmajiem apaviem jābūt mīkstiem, ar gludu zolīti un bez supinatoriem. Ja apavi ar supinatoru tomēr ir vajadzīgi, jāatceras,

ka pārāk bieža to    izmantošana var vājināt pēdas saites, jo tām pašām vairs nav jāveic savas funkcijas. Vēlams tos nēsāt bērnudārzā,, bet mājās jāļauj staigāt zeķēs.

Par varbūtēju plakano pēdu var  uztraukties, ja var novērot kādu no pazīmēm: pieklibo, vienu kāju uz sānu griež vairāk nekā otru, ir ierobežotās pēdas kustības

( nevar pacelties uz pirkstgaliem, pietupties, paskriet ), stāv uz pirkstgaliem un nevar nolaisties uz pilnas pēdas, stāvot uz zemes, atbalstās arī iekšējas potītes,

ir asimetriska plecu josla ( stājas pārmaiņas ), nošķiebti un hroniski bojāti apavi  (nošķiebti uz iekšpusi, izdilusi pēdas iekšmala, plīst pirkstu daļa ).

Ja radušās aizdomas par plakano pēdu bērnam, kurš ir jaunāks par trim gadiem, jāpārbauda,

vai ir kāda no iepriekš minētajām sūdzībām. Ja to nav , uzgaida un turpina novērot līdz trīs gadu vecumam. Ja sūdzības joprojām ir, nepieciešama pārbaude pie ortopēda.

Visbiežāk pēda deformējas bērnībā, tāpēc jau kopš mazotnes jāļauj bērnam aktīvi darboties ar savām kājām. Zīdainim jāļauj bāzt kāju pirkstiņus mutē, kā arī spārdīties,

jo tas attīsta  muskuļus. Jāparūpējas, lai rāpulīšu pēdas un zeķes nav pārāk ciešas. Svarīga loma pēdu muskulatūras nostiprināšanā un vingrinājumiem.

Iesaistiet bērnu staigāt uz pirkstgaliem.

Jautra atrakcija var būt līdzsvara noturēšana, ejot  pa vingrošanas apli kailam kājām. Mēģiniet ar kāju pirkstiem no zemes pacelt sīkus priekšmetus.

  Pēc iespējas vairāk staigājiet pa reljefam virsmām – smiltīm, čiekuriem, tikko nopļautu zāli

   vai jebko citu, kas liks darboties pēdu muskuļiem

Sagatavoja 3. grupas skolotāja L. Bondare

(Avots: žurnāls "36.6.", autore Inese Liepiņa,

konsultēja Andris Zarovskis tehniskais ortopēds)

Bērnu drošība

Cienījamie topošo pirmklasnieku  vecāki!

 

13. martā plkst. 17.00 mūzikas zālē

notiks vecāku sapulce

ar Valsts policijas pārstāvjiem.

Pasākuma tēma: “Vispārējā bērnu drošība”

Pasākuma ilgums  20. minūtes.

Mūs iedvesmo ziema!

 

 

 

 

 

KĀ BĒRNI APGŪST OTRO VALODU?

Ko nozīmē dabiskā pieeja otras valodas apguvē?

 

       Dabiskā pieeja ir līdzīga tai, kā mazs bērns ģimenē apgūst dzimto valodu. Otro valodu bērni mācās tikpat dabiski kā pirmo, kuras attīstības mehānisms ir katram individuāls un iedzimts (Divvalodīgi bērni, 2002).

 

       Dabiskā pieeja izriet no trīs valodas attīstības stadijām:

 

 1. Pirmsproducēšana (izpratne)  

     

 2. Agrīnā producēšana (viens vārds)   

      

3. Runas veidošanās, kam seko vidējs valodas pārvaldīšanas līmenis (teikums 2–3 vārdi) (Terrell,1981)

 

 

 

             DER ATCERĒTIES, KA:

 

       Ar bērnu visu laiku jāsarunājas;

 

   

 

 

VALODAS APGUVES PROCESS MAZĀKUMTAUTĪBU BĒRNIEM

 

1. VALODAS SAKLAUSĪŠANA, SAPRAŠANA UN PRAKTISKĀ DARBOŠANĀS.

 

Pirmo posmu sauc par saprašanas posmu – bērni klausās, ar fiziskām aktivitātēm norāda, pieskaras, parāda, ka ir sapratuši to, ko saka skolotāja. Pirmajā posmā svarīga ir dzirdētā saprašana, tāpēc bērni var atbildēt dzimtajā valodā vai izmantot kustību, mīmiku, žestus.

 

Piem., Piecelieties kājās! Lūdzu iedod lelli! Bērni sacītā būtību atklāj fiziskā darbībā, izpildot skolotājas lūgumu vai norādījumu.

 2. VALODAS PAMATU APGUVE.

Otrajā posmā bērns sāk atbildēt ar „jā” vai „nē”. Viņš sniedz atbildes vienā vai divos vārdos. Valodas pamatu apguve notiek šādā secībā:


 

 

SKAŅA – VĀRDS- VĀRDU SAVIENOJUMI – ĪSS TEIKUMS- PILNS TEIKUMS.

 

Piem.,      L – Lācis. Liels lācis. Tas ir lācis. Lācis ir liels un brūns.

 3. RUNAS VEIDOŠANĀS.

Bērns labprāt iesaistās spēlēs, sāk runāt īsos teikumos. Bērna valoda šajā posmā vēl ir kļūdaina, bet viņa izteiktā doma ir skaidra.

 

 

 

KĀ BĒRNI APGŪST OTRO VALODU?

 

v Valodas apguvē bērni iziet „klusēšanas” periodu. Tas ir dabiski, jo bērni šajā periodā klausās, bet nerunā. Viņi šajā periodā mācās.

v Bērns daudz labāk apgūs otro valodu, ja izkoptāka un bagātāka būs viņa dzimtā valoda.

v Nevajag uztraukties no īslaicīgas abu valodu jaukšanas perioda, kas ir normāla un pārejoša parādība.

v Otro valodu bērni mācās tāpat kā dzimto valodu.

v Bērni mācās klausoties un saprotot dzirdēto, nevis tad, kad paši runā. Runājot viņi izmanto to, ko jau zina.                         

v Mazi bērni iemācās valodu, nemācoties gramatiku.

v Valodas dabiskais mērķis ir sazināšanās, bērni vissekmīgāk iemācās runāt dabiskā vidē – caur rotaļu.

v Valodu bērns apgūst atdarināšanas ceļā, tāpēc ar bērnu jārunā skaidri un pareizi.

v Pirmsskolā klausīšanās, darbošanās un runāšana notiek paralēli.

v Sazināšanās nenotiek tikai ar vārdiem, tā izpaužas kustībās, mīmikā, žestos. Ķermeņa valoda ir kā tilts uz runu.

 

 

   Sagatavoja:

     Liepājas PII „Stārķis”

    latviešu valodas skolotāja

    Vija Jurjeva

 

 

Vecāki raksti ››

Dizains: SIA "Dizainers", Izstrādātājs: Lauris Neimanis © LIP 2009